Je členom: Členovia

  • Ondrej Vozárik

    Ondrej Vozárik

    performér a umelec

    [divider height=“30″ style=“default“ line=“default“ themecolor=“1″]

    Ondrej Vozárik sám seba vníma ako 3D umelca, ktorého záber nie je orientovaný iba na pohyblivý obraz, ale na širší realizačný diapazón, do ktorého spadá aj médium performance, interaktívne realizácie a sochárstvo. Tiež sa venoval tvorbe z jedlých materiálov za využitia varenia a konzumácie ako výtvarného procesu. Momentálne sa venuje digitálnej videografii, koláži a maľbe a príležitostne sa podieľa na výstavách a festivaloch.

  • Patrik Kubizna

    Patrik Kubizna

    fotograf, produkcia

    [divider height=“30″ style=“default“ line=“default“ themecolor=“1″]

    Patrik Kubizna študoval na Strednej umeleckej škole v Trenčíne odbor Fotografický dizajn od roku 2014. Počas štúdia sa aktívne venoval práci fotografa v komerčnej i v umeleckej sfére. Umeleckou tvorbou sa presadil na rôznych regionálnych súťažiach ako Horyzonty či AMFO. V roku 2015 založil na SUŠ TN Študentskú radu, ktorú viedol 2,5 roka. Počas toho sa podieľal na rôznych projektoch v škole, ale i mimo nej. V roku 2016 vstúpil do TRAKTu, kde pracoval na projektoch ako Digitálny nomád, počas ktorého pozval na strednú školu odborníka z oblasti marketingu. Počas trojdňového workshopu zoznámil študentov so základmi marketingu a spoločne pripravili corporate identity pre študentskú radu. Projekt bol následne prezentovaný na pôde Trenčianskeho samosprávneho kraja ako modelový projekt pre prácu s mládežou.

    Prostredníctvom TRAKTu sa zúčastnil aj mesačného výmenného programu Erasmus + vo Francúzsku, kde sa vzdelával vo filmovej tvorbe. Od roku 2017 spolupracuje na Festivale svetla a tieňa, kde v súčasnosti pôsobí na pozícii manažéra festivalu. Okrem toho spolupracoval aj na zahraničných projektoch ako napríklad svetelný festival počas Národných dní v Saudskej Arábii. Dnes študuje na Univerzite Tomáše Bati v Zlíne – Filmovú produkciu. Jeho aktivity smerujú k vzdelávacím workshopom v oblasti umenia a umeleckej produkcii. Je otvorený novým výzvam a zaujímavým projektom spájajúcim vzdelávanie a umenie.

  • Dagmar Rajčanová

    Dagmar Rajčanová

    kultúrna manažérka

    [divider height=“30″ style=“default“ line=“default“ themecolor=“1″]

    Dagmar Rajčanová pracovala od roku 1993 do roku 2014 v Slovenskej agentúre životného prostredia v Banskej Bystrici, kde viedla Centrum environmentálnej výchovy, propagácie a osvety. V rokoch 2012 – 2013 bola jej generálkou riaditeľkou. Okrem úloh environmentálnej výchovy, od roku 1995 do roku 2014 organizovala a pripravovala dramaturgiu Medzinárodného festivalu filmov o životnom prostredí Envirofilm. V rokoch 1998 až 2005 bola spoluorganizátorkou Medzinárodného festivalu potápačských filmov vo Vysokých Tatrách. Je spoluzakladateľkou Medzinárodnej asociácie environmentálnych festivalov Ecomove International. Niekoľkokrát bola členkou medzinárodných porôt filmových festivalov s tematikou ochrany prírody a životného prostredia (International Documentary Film Festival on Parks, Sondrio, Taliansko, Voda, more, oceány Hluboká, Ekofilm Český Krumlov, ČR). Už niekoľko rokov je členkou Slovenského syndikátu novinárov. Aktívne spolupracuje so Slovenským filmovým ústavom, Úniou slovenských televíznych tvorcov a Akadémiou umení v Banskej Bystrici. Pod jej vedením získal festival Envirofilm ocenenie za zvyšovanie environmentálneho povedomia verejnosti prostredníctvom filmu a ďalších médií z rúk výkonného riaditeľa Royal Award Foundation z Dánska. Je autorkou publikácie o vzniku, aktivitách a medzinárodných úspechoch festivalu Envirofilm pod názvom Letopisy zeleného festivalu.

    V súčasnosti spolupracuje s občianskym združením „Kultúrne Slovensko“ a vedie tím organizátorov Festivalu svetla a tieňa v Banskej Bystrici. Festival organizuje od jeho vzniku v roku 2015, kedy ho zaradila do kalendára celosvetových podujatí OSN pri príležitosti vyhlásenia roku 2015 ako Medzinárodného roku svetla a optických technológií. Úzko spolupracuje s mladými kreatívnymi umelcami z občianskeho združenia TRAKT v ktorom je členom od roku 2017 a spoločne sa podieľa na dramaturgii a príprave festivalu.

  • Peter Maťo

    Peter Maťo

    dramaturg

    [divider height=“30″ style=“default“ line=“default“ themecolor=“1″]

    Mgr. art. Peter Maťo, PhD.(1961, Bratislava) je absolventom Katedry divadelných štúdií VŠMU. V minulosti sa venoval multidruhovej umeleckej interpretačnej, autorskej / libretistickej a režisérskej praxi v divadlách na Slovensku a v Čechách. V súčasnosti sa venuje publikačnej (Hudobný život, Salto a i.) a pedagogickej činnosti (Súkromné tanečné konzervatórium Liptovský Hrádok a Súkromné konzervatórium Košice, Zádielska ulica). Jeho ústrednou témou sa stali postdramatické tanečné, baletné a performatívne projekty, v ktorých sa prelínajú pohybovo-múzické divadelné umenia súčasnosti.

    Po úspešných premiérach v SĽUK-u Chorea slovaca (2010) a Krížom-krážom (2012) nadviazal na libretistickú, dramaturgickú a režijnú prácu. Výsledkom sú prvé uvedenia neuvádzaných slovenských autorov/iek prelomu 19. a 20. storočia. Edukatívny projekt „netradičné v netradičných priestoroch“ uviedol inscenácie hier Terézie Vansovej V salóne speváčky (2014) a Jozefa Hollého Emancipácia (2015) v pivnici Kamperovej kúrie Archeologického múzea SNM v Bratislave na Žižkovej ul. Je dramaturgom Liptovského divadla tanca, ktoré v minulom roku uviedlo tanečnú inscenáciu Pra©h v choreografii Radoslava Piovarčiho. V septembri 2015 vyšiel jeho mini portrét baletnej majsterky a choreografky Marileny Halászovej pri príležitosti jej významného životného jubilea.

     

  • Lukáš Matejka

    Lukáš Matejka

    výtvarník

    [divider height=“30″ style=“default“ line=“default“ themecolor=“1″]

    Lukáš Matejka je slovenský „multilaterálny“ umelec, narodený v roku 1987. V roku 2016 úspešne ukončil doktorandský stupeň študijného programu Voľné výtvarné umenie na Fakulte výtvarných umení Akadémií umení v Banskej Bystrici v Slovenskej republike, kde pôsobil aj ako externý pedagóg. Žije a tvorí v Trenčíne. Aktuálne pôsobí ako pedagóg pre Audiovizuálny a mediálny odbor na SZUŠ v Novej Dubnici. Projekty často signuje autorským pseudonymom Akjetam produkt. V začiatkoch tvorby sa venoval najmä médiu maľby. Postupne však od statického prechádza do pohyblivého obrazu, kde preferuje najmä videoart. S novými médiami pracuje intenzívne od roku 2006 – najskôr v ateliéri Digitálnych médií Doc. Michala Murina, ArtD.

    Pohráva sa s viacerými hraničnými polohami nielen digitálnych médií. Snahou o prepájanie jednotlivých umeleckých foriem vytvára inovatívne výtvarné presahy. V jeho tvorbe dominuje práca s procesom, na ktorú sám autor kladie dôraz. Proces nadraďuje nad výsledok. Jeho kreatívna produkcia sa orientuje najmä na súčasné formy ako video, krátky film, net-art, multimediálne projekty, interaktívne inštalácie, performance, vj, videomapping a taktiež grafický dizajn. Techniku found footage pravidelne aplikuje do svojich diel. Obsahovo, v širšom ponímaní, sa zaoberá sociálnym výskumom, kontrastom, intimitou, vnemom, ale aj protipólom, ako napríklad viacvrstvovej kritike vojny a inštitúcií.

    Lukáš Matejka je zakladateľom, koordinátorom a kurátorom medzinárodného Festivalu svetla a tieňa, ale i projektu Videoart match, ktorý konfrontuje európske študentské videá a videoart vo verejnom negalerijnom prostredí. Lukáš inicioval v roku 2009 vznik občianskeho združenia TRAKT, www.trakt.sk – v ktorom pôsobí ako predseda. Aktívne spolupracoval od roku 2008 s medzinárodným filmovým festivalom Cinematik Pieštany, kde ako kurátor zostavil sekciu Videoart. Pre Štúdio tanca Banská Bystrica vytvoril projekcie k inscenácii Pena dní (2010) od Borisa Viana alebo Prevaha dobrého (2017). Divadelné projekcie pripravil aj pre Tajomstvo domu skuteckých (Michal Ditte) a Paperback (Miro Dacho) i pre medzinárodný súčasno-operno-baletný projekt Equinoxe a The last anniversary. Spolupracuje s Platformou DigiVAF(ex), Platformou pre súčasný tanec a divadlo P.A.T., festivalmi Kremnické gagy, Cirkulart, Amplión, ARA ART, Divadlom Pôtoň Bátovce a i. Zúčastňuje a umiestňuje sa na viacerých domácich a medzinárodných výstavách, workshopoch či festivaloch. Z množstva vyberáme výstavy (Digital media, Velocypedia, 7sedem dotykov, Úroveň pohybu, Bezhraničie, V procese) a festivaly (Biela Noc, Skyway, Divadelná Nitra, Azyl, Early melons, Medzinárodný filmový festival Bratislava, Ostrava-picture, Images contre nature, Minimotion, Videomedeja, CollogneOFF či 1.videoart festival v Sýrií). Lukáš Matejka okrem Festivalu svetla a tieňa v Banskej Bystrici založil aj druhú festivalovú platformu Multifestival (Festival detí) a aktívne sa podieľa na príprave Light art festival Trenčín (v rámci Európského hlavného mesta kultúry Trenčín 2026). Okrem pôsobenia v TRAKTe je aktívnym členom aj v Asociácii kreatívcov.

    Jeho pestré portólio je možné nájsť na www.idm.aku.sk/lukas-matejka

  • Miriama Kardošová

    Miriama Kardošová

    výtvarníčka

    [divider height=“30″ style=“default“ line=“default“ themecolor=“1″]

    Miriama Kardošová vyštudovala Ateliér súčasného obrazu na Fakulte umení TU v Košiciach a v súčasnosti je študentkou Ateliéru intermediální konfrontace (doc. ak. mal. Jiří David) na pražskej VŠUP.

    Kardošovej silne experimentálne dielo predstavuje viacero umeleckých prístupov – ako autorka tvrdí, blízke sú jej rôzne média, s ktorými pracuje – textil, fotografia, či koláž, no najmilším sa jej stalo práve médium maľby. V ňom však predošlé skúsenosti stále využíva a oživuje. V posledných sériách obrazov sa jej stala vlastnou technika olejomaľby a experimentálneho prístupu k plátnu. Na tajomné, snové a temné výjavy zo série „V krajine blížencov“ (2011) autorka nadviazala sériou olejomalieb „It was a bright cold day in April“ (2012), kde pokračovala v práci s tematikou postavenia ženy v spoločnosti a pohľadu na ňu. Žena a muž sa často stáva jej hlavným výrazovým prostriedkom – tieto dva svety stavia do istého protipólu, no zároveň poukazuje na ich neodlučnosť.

    Počas svojej kariéry sa Kardošová predstavila na niekoľkých samostatných výstavách (napr. ,,In Her room” v berlínskej Plateau Gallery, „Nemôžeš, netúžiš, nepoznáš, neveríš“ na Nástupišti 1-12 v Topoľčanoch, „It was a bright cold day in April“ v krakovskej galérií U Rozy či jej prvou sólovou výstavou „V krajine blížencov“ v košických Kasárňach Kulturpark v roku 2011).

    Popri aktívnej umeleckej činnosti získala Miriama aj niekoľko pracovných skúseností v kultúre a organizácií kultúrnych podujatí. Bola aktívnym členom o.z. Bazzart. Pracovala v týme otváracieho ceremoniálu Košice 2013, kde pôsobila ako produkčná pre Fashion a design weekend v Košiciach. Kardošová sa aktívne podieľala na práci o.z. BIIIF, ktoré bolo jedným so zakladajúcich členov Galérie Šopa v Košiciach.

    Pod vedením Miriamy sa uskutočnilo niekoľko workshopov a prednášok v rámci projektu Výmenník Važecká (Výmenníky/SPOTs, Košice). Počas prípravnej časti Europského mesta kultúry – Košice 2013 sa podieľala na edukačnej činnosti, pod jej vedením sa uskutočnilo niekoľko kreatívnych dielní nielen pre deti.

    V Prahe pracovala rok ako asistentka pre NANOVO.

    Momentálne sa Miriama Kardošová venuje prevažne aktívnej tvorbe na výtvarnej scéne.

  • Mária Júdová Tichá

    Mária Júdová Tichá

    výtvarníčka,  performerka

    [divider height=“30″ style=“default“ line=“default“ themecolor=“1″]

    Mária Júdová Tichá je slovenská umelkyňa, ktorá vyštudovala odbor Digitálne médiá na Akadémii umení v Banskej Bystrici. Počas štúdia absolvovala stáž na ERG – École de recherche graphique v Bruseli a v Mezinárodnom centre pre umenie a nové technológie CIANT v Prahe. Následne pokračovala v štúdiu v Centre Audiovizuálnych studií na FAMU, kde okrem tanečných filmov venovala osobitú pozornosť presahu nových médií a súčasných choreografických postupov. Jej tvorba bola prezentovaná v košickej Tabačke Kulturfabrik, na festivale Hybaj ho! v pražskom Studio Alta, Cinedans v Amsterdame, Dutch Electronic Festival v Rotterdame, Das Tanzfest 2015 v Bazileji, Atonal v Berlíne, Accès(s) – festival cultures électroniques v Pau, a mnohých ďalších.

    Ocenená bola Screenmotion festivalom v Londýne, a umelecký rezidenčný pobyt získlala v Theater Roxy v Bazileji i v indickom meste Panjim. V súčasnosti spolupracuje na platforme The Choreographic Coding Lab a s Rambert – Contemporary dance company v Londýne, a aktívne sa tak venuje tvorbe digitálnej performancie doma i v zahraničí.

     

  • Pavol Soukal

    Pavol Soukal

    výtvarník, dizajnér

    [divider height=“30″ style=“default“ line=“default“ themecolor=“1″]

    Absolvent odboru Propagačné výtvarníctvo na Strednej umeleckej škole v Trenčíne. V súčasnosti študent Industrial dizajnu na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Venuje sa mnohým médiam výtvarného umenia ako dokumentárnej fotografii, figurálnej kresbe, svetelným a interaktívnym tendenciám, 3d vizualizáciam, ale skúma i nové technológie v produktovom dizajne. Od roku 2012 je členom občianskeho združenia TRAKT, kde pravidelne participuje na umeleckých projektoch a realizáciach.

     

     

     

     

     

  • Michaela Bottková

    Michaela Bottková

    výtvarníčka

    [divider height=“30″ style=“default“ line=“default“ themecolor=“1″]

    Michaela Bottková je mladá slovenská umelkyňa z Trenčína, Slovensko. Vyštudovala magisterský titul v Ateliéri nových médií na Fakulte umení na Technickej univerzite v Košiciach. Zvyčajne pracuje s videom a inštaláciou. Zaoberá sa otázkami identity, o hľadaní seba samého a hľadá odpovede na sociálne otázky cez umelecké formy.

  • Štefan Oliš

    Štefan Oliš

    výtvarník

    [divider height=“30″ style=“default“ line=“default“ themecolor=“1″]

    Hlavným záberom tvorby mladého umelca Štefana Oliša, ktorý momentálne pedagogicky pôsobí na Strednej umeleckej škole v Trenčíne, je upriamenie pozornosti na tému násilia, kriminality, sociálnych problémov. Venuje sa tvorbe videoartu, interaktívnym inštaláciám, zvukovým inštaláciám, umeleckým akciám, objektom, no i maľbe a grafike. Prostredníctvom svojej širokospektrálnej tvorby sa snaží často so sarkazmom a iróniou primäť divákov k zamysleniu nad ľudským životom, jeho hodnotou, zmyslom a medziľudskými vzťahmi, dekadenciou spoločnosti a kritikou nastaveného systému

    Dlhší čas bolo jeho ústrednou témou monitorovanie väzňov – ich cyklické problémy s etablovaním sa do spoločnosti. Okrem samotnej umeleckej činnosti aktívne pôsobí v občianskom združení TRAKT, ktorého je aj zakladateľom. Podieľa sa na kultúrnych podujatiach, výstavách festivaloch, eventoch. Organizuje kultúrnu činnosť v oblasti súčasných trendov výtvarného umenia.

    V ďalších aktivitách aktivít pracuje mnoho krát v komerčnej sfére reklamy, kde sa snaží zamerať predovšetkým na netradičné prvky, projekcie, ktoré sú často na pomedzí umeleckého diela a reklamy.