Kamufláž je participatívna inštalácia, ktorá skrze spojenie virtuálnej / mixovanej reality a tanca skúma rozdiely vnímania v reálnom a digitálnom priestore. Jedná sa o imerzívny projekt určený pre viacerých divákov, ktorý hovorí o našich inštinktoch a otvára priestor pre ich hravý i zlovestný výklad. Projekt je inšpirovaný hrou známou už mnohým starodávnym kultúram, v ktorej sa hráč so zaviazanými očami snaží nájsť svojich protivníkov, a pokiaľ sa mu to podarí, role sa zmenia. V Kamufláži majú dvaja z divákov na sebe VR headset, cez ktorý môžu vidieť len abstraktné zobrazenie ich okolia a simulované telá v pohybe.
Ich cieľom vo virtuálnej realite je určiť, ktoré z abstraktných objektov vlastne patria skutočnej osobe. Ďalší štyria diváci majú k telu pripevnené senzory, pohybujú sa v danom priestore a snažia sa čo najdlhšie zostať bez povšimnutia: kamuflovať sa. Aby sa im to podarilo, musia imitovať kvalitu pohybov animácie a zmiešať sa v prostredí. V hre sa tak medzi participatívynmi divákmi objavujú rôzne taktiky a stratégie. Úspech hráčov je totiž ovplyvnený znalosťou súpera, schopnosťou vnímať, predpovedať akcie a odhadovať zručnosti s cieľom vyvolať reakcie.
Ako VR dokáže ovplyvniť naše zmysly? Ocitneme sa v roly dravca alebo koristi?
Andrej Boleslavský – digitálny umelec
Mária Júdová – digitálna umelkyňa
Patricia Okenwa – choreografka
Prezentácia 1.6.2018 v The Platform Theatre, Londýn (UK).
Medzinárodnú prezentáciu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. V spolupráci s TRAKT
Projektová stránka http://camouflage.org.uk/