Počas predĺženého víkendu 15. – 17. septembra 2017 sa konal v priestoroch Strednej umeleckej školy v Trenčíne workshop Digitálny nomád. Študenti zo Strednej umeleckej školy Trenčín a z Gymnázia Ľudovíta Štúra v Trenčíne sa spoločne stretli prvý krát v piatok, 15. Septembra o 9:00. Workshop úspešne odštartoval hlavný školiteľ projektu Pavol Paulenda z reklamnej agentúry Triad Advertising. Po vzájomnom zoznámení sa Pavol Paulenda pustil do prvých stránok prezentácie, kde uviedol študentov do sveta súčasnej a modernej reklamy. V prvej časti sa dozvedeli všetko potrebné o značke. Keďže program workshopu bol nastavený tak, aby prepájal časť teoretickú a praktickú, študenti sa hneď pustili do práce. Študentskú značku na každej škole tvorí Študentská rada, preto ju mali definovať a určiť, čo pre študentov študentská rada znamená a čo je jej úlohou.
Po dobrom obede nasledoval úvod do kreatívneho procesu. Študenti sa dozvedeli, ako funguje kreatívny proces v reklamnej agentúre. Pavol Paulenda im ukázal jednotlivých členov tímu v reklamnej agentúre Triad Advertising a ich špecifické úlohy. Po ukončení prednášky sa pustili do vlastného kreatívneho procesu. Určili, čo je produkt Študentskej rady, kde sú problémy v prezentovaní a ako to môžu zlepšiť.
V sobotu 16. septembra workshop začal s ukážkami úspešných moderných reklamných kampaní. Poukázal na rozdiely medzi reklamou tvorenou v USA a na európskom trhu. Študenti mali možnosť vidieť nie len výsledok reklamy, ale celý proces od kreatíveho procesu, až po vyhodnotenie kampane. Po ukončení tejto časti sa zamerali na sociálne siete a ich využitie. Dozvedeli sa nie len to, ako môžu sociálne siete využiť vo svoj prospech, ale aj ako jednotlivé sociálne siete fungujú. Zároveň sa naučili pre ktorú sociálnu sieť je vhodnejšie video a pre ktorú obrazový formát. Študenti videli ako funguje platená reklama, jej výhody a nevýhody. Neskôr počas workshopu si mali možnosť platenú kampaň aj v praxi vyskúšať. Následne Paulenda rozdelil študentov na 2 tímy, ktoré pracovali na reklamnej kampani pre Študentskú radu Gymnázia Ľudovíta Štúra a na reklamnej kampani pre Študentskú radu Strednej umeleckej školy. Pre Študentskú radu SUŠ boli vytvorené nové online priestory, kde sa môže rada prezentovať a prijímať návrhy od študentov. Rada si vytvorila vlastný Instagram, Youtube kanál, Google + účet a pozmenila dizajn už existujúcej stránky na Facebooku. Pre Študentskú radu GĽŠ bolo vytvorené logo a študenti pracovali na spoločnej kampani, ktorá spopularizuje radu na ich škole.
Popri týchto činnostiach mali študenti k dispozícii fotografický ateliér a miestnosti vybavené počítačmi, kde mohli pracovať na svojich online výstupoch. Študenti pri svojej tvorbe naplno využili tieto priestory pre svoje pripravované kampane a okrem toho im bola neustále k dispozícii fotografka Kristína Pastorková, ktorá im pomáhala s prácou v profesionálnom fotoateliéri.
V nedeľu 17. septembra ich ráno privítal Ivan Ježík z organizácie Voices, ktorý im prišiel porozprávať o tom, ako majú prezentovať svoju tvorbu. Ukázal im základnú prácu s telom, očný kontakt, ako sa majú vyjadrovať pri prezentovaní. Študenti dostali okrem toho aj rady, ako potlačiť stres pri prezentovaní, či ako vytvoriť pútavú prezentáciu. Tieto cenné rady potom využili pri tvorbe spoločnej prezentácie, ktorú študenti budú prezentovať na pôde TSK počas Zasadnutia predsedov študentských rád Trenčianskeho samosprávneho kraja.
Keďže sa workshop už pomaly blížil do svojho finále, študenti sa dohodli na spoločnom programe strategickej práce do budúcna a stanovili si jasné termíny pre časti reklamnej kampane. V nedeľu o 13:00 sa workshop oficiálne ukončil a študenti sa rozlúčili. Počas celej realizácie projektu panovala pozitívna nálada, o ktorú sa postaral Pavol Paulenda, ale i niektorí členovia projektu. To, ako to na našom workshope vyzeralo, si môžte pozrieť aj v nasledujúcom videu.
Projekt sa konal pod záštitou Občianskeho združenia TRAKT. Projekt by nevznikol bez finančnej podpory Mesta Trenčín a Nadácie EPH, ďakujeme!