Investičný vklad

23. Dubnický folklórny festival
359. Radvanský jarmok
Dátum: 29/02/2016 - 06/03/2016
Rok: 2016
Mesto: Stupava
Tagy: digitálne umenie , nové média , projekcia , reklama , súčasný tanec , videomapping , VJ
Spolupráca:
Lukáš Matejka
Pavol Soukal
Radoslav Piovarči
Katarína Kintlerová
Zuzana Chadimová
Tomáš Mašín
Vlado Straka
Wiktor Leo Burnett
JOJ production
J&T banka

Medzi bezvetrím a uragánom, medzi suchom a potopou, medzi bezhlavým rizikom a obyčajným strachom, leží príležitosť získať výhodný úrok 2,4 % p.a. a k tomu možnosť znásobiť ho. Investičný vklad od experta na investície. Vizuálni umelci Lukáš Matejka a Pavol Soukal z občianskeho združenia TRAKT spolu s mladým tanečníkom Radoslavom Piovarčim participovali na realizácii tejto zaujímavej kreatívnej TV reklamy, ktorá zarezonovala aj v médiach. Réžiu mal pod palcom známy český reklamný tvorca Tomáš Mašín.

Čo hovoria na novú reklamu odborníci, prevzaté zo Stratégie HNonline.sk

Banka po novom vsadila na jemnejšiu – umeleckejšiu formu, akou bude komunikovať. V nových spotoch svoje odkazy komunikuje cez tanečné umenie. V spote, ktorým novým koncept odštartovala, vidieť tanečníka, ktorý splýva s technológiou. Pýtali sme sa odborníkov z reklamných agentúr, čo si o posune v komunikácii myslia:

Michal Mazáň, art director, Istropolitana Ogilvy

„Je to zaujímavý odklon od ašpiratívnej ale egoistickej JA komunikácie k prívetivejšej a „dospelejšej“. Vizuálne zobrazenie rozpätia investičného rizika sa mi veľmi páči, má to štýl a výrazný rukopis. Značke by to mohlo pomôcť osloviť publikum ľudí, ktorých predchádzajúci „show-off“ koncept neoslovil. Na druhú stranu, starý koncept dával značke silnú identitu a keď niekto povedal: „Toto mi pripomína J&T banku“, tak všetci presne vedeli, čo tým myslí. Škoda, že je vonku iba jeden nový spot, ťažko sa tak dá určiť, čo všetko z neho bude novú komunikáciu tvoriť.“

Peter Rajčák, creative director, Effectivity POWERED BY PUBLICIS

„Myslím, že kým science je v bankovom segmente viac než dosť, o umení sa to povedať nedá. A práve to chcem na kampani J&T banky vyzdvihnúť najviac – jej umeleckú stránku. Scénický tanec, hudba, hra s projekciou, to všetko vytvára nový svet J&T banky, ktorý potvrdzuje jej prémiovosť a oblúkom obchádza zaužívané vzorce.“

Igor Majkút, creative director, Zaraguza

„Mne osobne sa predošlý koncept J&T Banky páčil viac. Bol viac uchopiteľnejší. Neviem, či takáto forma abstraknosti dokáže osloviť cieľovku. Dokonca aj wording používa príliš abstraktnú metaforu, keby nebola dovysvetlená, ťažko ju chytím. Jediné, čo sa dá na tomto koncepte pozitívne hodnotiť, je vizualita a umelecký dojem. Ale celkovo je to až príliš ťažké.“ 

Zdroj: Erika Brindzová